Haisu-Liisul on õigus, et kui Vana-Pärnusse jäid ehitamata koolid, lasteaiad, kauplused ja mänguplatsid, loodi vähemalt head tingimused sõita ülejäänud linnaosadesse, kus kõik see olemas oli.

Buss number 1 viis Riia maanteele, 9 metsamajandini, 11 liikles Karja tänavat pidi Metsakalmistuni ja number 10 tegi rannatiiru. Olevat olnud muidki busse, aga kes neid kõiki enam mäletab.

Miks inimesi kiusatakse?

Missugune on pilt nüüd? Sauga rahvalt võeti üks ring number 5 bussi ja anti see vanapärnakatele. Ei võitnud keegi, kuna seegi buss sõidab vaid Vee tänavani. Ära võeti number 1, mis kummalistel öötundidel pidi vilksatama korraks Vana-Pärnusse. Ülejäänud hommikuse aja on 1 Raeküla käsutuses.

Miks väljub number 11 Vana-Pärnust kell 7.16 või 8.16? Sellega saab Ülejõe gümnaasiumisse kas liiga vara või liig hilja. Tähendab, enam kooli ei jõuagi? Ega jõuagi, sest koolilapsed peavad Ülejõel veel ümber istuma.

Number 10 pandi sõitma Karja tänavat pidi, kuigi Vanale turule sai Aia tänava peatusest paariminutise jalutuskäiguga. Kes käia ei viitsinud, väljus varem Tallinna maanteel ja istus ümber number 19 bussile, samamoodi võeti ette tagasitee. Turulkäimiseks sobis number 6, siis mindi üle jalakäijate silla Saugasse.

Number 10 aitas vanapärnakad suveüritustele, sanatooriumisse, spaasse, võimlatesse, viis ja tõi Vene gümnaasiumi õpilasi. Veel tähtsam oli, et 10 peatus otse Rimi ees, sealt sai Espaki juurde, K-rautasse, Silla kaubanduskeskusse ja Bauhofi.

Haisu-Liisu ettepanekud bussiliikluse surkijatele: number 10 tagasi endisele marsruudile. Number 1 võiks käia Vana-Pärnus muulgi ajal kui öösel. Number 5 tuleb tagastada saugalastele.

Kuni muudatused tehtud, lubab Haisu-Liisu, et eeskujuks ei võeta linnapea sõnu tõusta varem ja käia mõni kilomeeter jalgsi, vaid järgitakse Pudeli-Vovat, kes kõnnib palju kilomeetreid, kott ees ja kott taga, ning koristab linna tühjast taarast.

Haisu-Liisu loodab, et linnaisad külastavad oma Volgaga (Volvoga) edaspidi Ülejõe-poolseid bussipeatusi ega kogu poolthääli vaid Raekülas, Mai peatuses, turul või teatri juures.

Küsitav kasu

Hea sõber muusikaõpetaja Mati Põdra ütles elutargalt, et ühistransporti pole võimalik kujundada kõigi meele järele. Õige, aga miks toimivat terviksüsteemi üldse näppima hakati, kui parandada pidanuks bussiühendust teatud linnaosadega?

Toimetusse tulnud telefonikõnede ja kirjade, samuti lugejate vastukajade järgi julgen teha järgmise üldistava kokkuvõtte Pärnu ühistranspordi ümberkorralduse kohta.

Uue korraga on rahul Raeküla (väga hea pääs haiglasse) ja Tallinna maantee (Härmalt tuleb linna kolm bussi) rahvas. Rahulolematud on elanikud Mais, Tammsaares, Vana-Pärnus, Uus- ja Vana-Saugas. Rääma seis selgub hiljem, kas kolm 14. liini bussi ja üks number 13 tunnis suudavad toime tulla sõitjate hulgaga, mida varem vedasid kaks bussi number 14, samuti 15, 7, 12 ja 13, hommikuti veel 1a.

Riia maanteel Tiina poe lähedal elav proua oli toimetusse pöördudes suisa pisarates, sest ta peab külastama Ravi tänaval asuvat taastusravi ambulatoorset üksust, kuid bussiga sinna otse kuidagi ei saa.

Haiged jalad, mis tervendamist vajavad, ei võimalda mitut peatusevahet kõndida ja ega randa mereõhku hingamagi tema juurest bussiga pääse.

Vabandage väga, mina sellest üle pea tõusvast kasust aru ei saa, aga kas Pärnu ühistranspordi ümberkorraldamist oli vaja kellelgi kursuse- või diplomitööks?