Nüüd teatas Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna liiklusspetsialist ja liikluskomisjoni liige Toomas Tammela, et asja arutatakse edasi komisjoni 27. oktoobri koosolekul.

Varem oli Tammela liikluskomisjonis teatanud, et jalakäijate liikumist suvalises kohas üle Vee tänava takistavate piirete paigaldamine võtab ehk mõne nädala.

“Kuna Pärnu Postimehes avaldatud uudisele Vaasa ja Keskpargi ümbritsemisest piiretega ilmnes veebilehe kommentaarides linlaste suur vastuseis, otsustasime olukorra Vee tänaval uuesti arutlusele võtta,” sõnas Tammela. “See, nagu tahaksime kogu pargiala piiretega ümbritseda, on liialdus, tegelikult tahame takistada jalakäijate minekut bussipeatuse juures üle Vee tänava: see on ohtlik.”

Pärnu Postimees kirjutas parki piirete ehitamisest 15. septembril.

Ohtlik koht

Pärnu politsei juhtis liikluskomisjoni tähelepanu praeguse olukorra ohtlikkusele Vee tänaval, kus peatuses ootavate busside varjust tänavale astujaid on autojuhtidel raske märgata. Teada on hiljutine juhtum, kus jalakäija jäi bussipeatuse juures Vee tänavat ületades terveks ainult tänu autojuhi kiirele reageerimisele.

“Midagi tuleb seal ette võtta,” sõnas Tammela. “Ma usun, et inimeste elu ja tervis on tähtsamad kui ebamugavus Vee tänava ületamisel või pargi ilu.”

Jalakäijate piirded pargiservas pole ilusad vaadata. Pealegi on park muinsuskaitsealas ja piirete ehitamine sinna võib põrkuda muinsuskaitseameti vastuseisule.

Pärnumaa muinsuskaitse vaneminspektor Nele Rent ütles, et tema poole ei ole linnavalitsus piirete paigaldamise asjus pöördunud. “Samuti ei ole teemat käsitletud muinsuskaitsekomisjonis,” lausus Rent. “Piirete võimalikkus ja välimus tuleb lahendada projektiga.”

Tammela seevastu ei pea tähtsaks liikluskorralduse kooskõlastamist muinsuskaitsega.

“Tegu ei ole pargi kujundamise, vaid liikluse korraldamisega pargiäärsetel tänavatel,” väitis ta. “Ja neid piirdeid tulekski vaadelda kui liikluskorraldusvahendeid.”

Praegu on Tammela selgitust mööda Vee tänaval Aida tänava pikenduse kohal liiklusseaduse seisukohast ülekäigukoht, kus võib sõiduteele astuda, et tänavat ületada, kuid see ei anna jalakäijaile õigust sõidukite ees.

“Jalakäijad peavad seal autodele teed andma, sest tegu ei ole ülekäigurajaga,” rõhutas liiklusspetsialist.

Peatus jääb paika

Milline tuleb liikluskomisjoni uus seisukoht Vee tänava bussipeatuses jalakäijate liikluse korraldamise suhtes, saame Tammela lubaduse kohaselt teada oktoobris.

Mõne aasta eest plaanis Mart Viisitamme juhitud linnavalitsus Keskparki liuvälja ehitamist. Juba siis kerkis esile Akadeemia ja Vee tänava liiklusohutuse probleem.

Nüüd on seal olukorra keerulisemaks muutnud bussipeatuse Vee tänavale toomine.

Tammela teatel ei saa bussipeatust Pikale tänavale tagasi viia, sest osa busse, mis tulevad Ülejõelt, sõidavad sinna tagasi kesklinna põikamata ja Pikal tänaval pole neil ümberpööramise ruumi.