Peatustes puudub täpne info

Urmas Hännile
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussipeatus on, on ka bussipeatuse silt. Paraku on suur saladus, millal ja mis bussid pildile jäänud Ehitajate tee äärsest peatusest väljuvad.
Bussipeatus on, on ka bussipeatuse silt. Paraku on suur saladus, millal ja mis bussid pildile jäänud Ehitajate tee äärsest peatusest väljuvad. Foto: Ants Liigus

Kuigi Pärnu bussiliikluse ümberkorraldamise algusest on peagi möödas kaks ja pool kuud, pole uutjad suutnud sõitjatele tagada täit teavet busside liikumise kohta.

Hämmastab, et reform on poolel teel toppama jäänud lausa revolutsiooni staabi ehk Pärnu linnavalitsuse akende all. Seda hoolimata liiklusseadusest, mis kohustab teeomanikku tagama liikluskorraldusvahendite korrasoleku.

Pärnu bussipargi kodulehel toodud peatuste läbimise graafik ja Pärnu linnaliinide skeem deklareerivad kaksipidi mõistmist välistavalt, et Turu peatust läbivad Raeküla (Mai) suunas bussid 1a, 6, 10 ja 19, kesklinna suunas 1a, 6, 9, 10, 19. Nii ühe kui teise peatuse sildil pole aga busside loetelu kaugeltki nii pikk, piirdudes 6 ja 19 nimetamisega.

Analoogset vassimist kohtab teiseski linnavalitsusele lähedases ehk Aia peatuses. Sealtkaudu peaksid plaani järgi Raeküla suunal peatuma bussid number 1a, 7, 9, 15, 16, 17 ja 21, kesklinna aga sõitma 7, 8, 15, 16, 17 ja 21.

Paraku leiavad Raeküla poole suunduvatest bussidest märkimist vaid 7 ja 15, Aiast kesklinna suunas sõitvate busside loetelu peatuse sildil on küll mõnes osas täpne – kuuest bussist on kirjas kolm ehk 7, 8 ja 15 –, kuid sildile sattunud 10 ja 18 võibki lihtsameelne ootaja ootama jääda.

Buss number 10 kurseerib iga päev marsruudil Koidula gümnaasium – Mai – Karja – Vana-Pärnu; liininumbriga 18 ühistranspordivahend aga teenindab hoopis mujal kandis elavaid linlasi, sest sõidab teatri eest Tallinna maanteed, Savi, Raba, Rääma ja Jaama tänavat pidi Tammiste raudteejaama. Ja sama teed tagasi.

Kõige kurioossemad näited pealkirjas esitatud väite tõestuseks on aga võtta Vana-Sauga ja Metsamajandi peatusest, kus bussiootajal on küll katus pea kohal, aga ei ainsatki vihjet, mis liinide bussid ja mis kell peatusest väljuvad.

Ometi käivitus Pärnu bussiliikluse reform 28. juulist.

Pärnu linnavalitsuse avalike suhete nõunik Maria Murakas tõdes, et kui ootekodadele on linnavalitsuse partner Teede REV 2 ringi peale teinud ja sinna vajaliku teabe välja pannud, siis liininumbrite suhtes jäi ta täpse vastuse võlgu.

„See info läks Teede REV 2-le edasi, miks nad on nii kaua viivitanud, ei oska ma küll öelda,” märkis Murakas. Samuti on tegijale edastatud linnavalitsuse soovid seoses Vana-Sauga ja Metsamajandi peatusega, nii et seal peaks lähiajal kord majja (ootekotta) ja teabetahvlid üles riputatud saama.

Teede REV-2 Pärnu osakonna juhataja Andres Koger nentis, et ehkki Pärnu bussiliikluse uutmisega kaasnenud töödest-tegemistest ollakse suurema osaga ühel pool, on liininumbritega tõesti veel mässamist.

„Viimase minuti asi,” seletas Koger Teede REV 2-le ootamatult osaks saanud töid. „Keegi polnud uurinud, kui palju tuleb neid asju vahetada ja ümber teha, esimese hooga arvati, et tõstetakse Teatri ja Tallinna maantee peatus ümber ja ongi asi korras.”

Kuna peatusesiltide kleebised on tellitud, avaldas Koger lootust, et need saavad paika selle kuu jooksul.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles