Võimsad mootorid möirgasid kahel päeval Audru ringrajal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Super 1600 klassi teises sõidus napsas võidukihutamise peakorraldaja Andres Hall (nr 44) esikoha.
Super 1600 klassi teises sõidus napsas võidukihutamise peakorraldaja Andres Hall (nr 44) esikoha. Foto: Peeter Lumiste

Tehnikaspordifännid said nädalavahetusel Eesti ainsal rahvusvahelistele nõuetele vastaval ringrajal nautida Eesti ja lähinaabrite autospordiässade ülipõnevaid võidusõite.


B3 Autorendi korraldatud võidukihutamine oli paljudes masinaklassides nii Eesti kui Soome meistrivõistluste etapp. Ringrajavõistlusele lisasid tublisti pinget ja tihendasid konkurentsi Läti, Leedu ning Venemaa autosportlased.



Kõige vaatemängulisemad olid esikohaheitlused BMW 325, Super 1600, Vormel 3 ja Eesti meistrivõistluste noorteklassis.



Lätlased pakkusid põnevaid vaatemänge


BMW 325 klassis käis avasõidus põnev võidukihutamine viimaste ringideni, kui napi võidu võttis Rene Vinnal, kannul Kristo Krinpus, Raimo Lang ja Indrek Nilson. Väärim tähelepanu, et esimesed neli lõpetajat mahtusid kuue sekundi sisse.



Teise sõidu algul haaras liidrikoha Nilson, kes püsis konkurentide ee lõpuni, edestades lõpujoonel Ruve Veskit ja Raimo Langi. Palju vürtsi lisasid Läti rahvusliku klassis sõitjad, kes oma hulljulgete möödasõidumanöövritega rahvale palju vaatemängu pakkusid. Seekord ei ei seganud lõunanaabrite omavahelised kanakitkumised Eesti meeste sõite.



Super 1600 klassi esimeses sõidus asus liidriks kvalifikatsioonis parima aja saanud Erko Eriste Lada Samaral. Paljude autospordialadega tegelenud, kuid viimastel aastatel ringrajale spetsialiseerunud Eriste suutis kõik 15 ringi olukorda kontrolli all hoida ja sõidu võita. Kolm sekundit hiljem sai finišilipu Volkswagen Golfi taltsutanud Raul Karu ja kolmandana tuiskas üle lõpujoone ringrajavõistluste peakorraldaja Andres Hall sama marki autol.



Teises sõidus suutis Hall oma sinise Golfiga välja võidelda liidripositsiooni, kui kergelt see ei tulnud, sest Eriste ja Roland Feodorov ei andnud talle hetkegi asu.



Meeliköitev võidukihutamine kolme kange vahel kestis terve sõidu ja lõppes Halli võiduga. Feodorov suutis oma tibukollase Golfiga teisena finišeerida, tihedalt kannul erkpunast Ladat rooliv Eriste.



Noored kihutasid hasardiga


Noorteklassis oli avasõidu kiireim Martin Seppam, kelle kannul said finišilipu Karl Raudsepp ja Tõnis Hommik. Ometi ei tulnud võit Seppamile lihtsalt, sest esimestel ringidel jõudsid sõitu juhtida nii Steven Puust, Tõnis Hommik kui Karl Raudsepp.



Teises sõidus suutis Hommik liidrikohta hoida eelviimase ringini, siis tegi väikese sõiduvea ja pidi Seppami mõõda laskma. Viimase ringi viimases kurvis ei pidanud Seppami auto käigukast valule vastu noormees kaotas oma koha Hommikule. Kolmanda auhinna teenis Enar-Klaus Kunman, neljas oli Puust ja viienda tulemusega pidi leppima Raudsepp, keda terava silmaga kohtunikud karistasid valestardi eest.



Võib arvata, et kui Raudsepp poleks pidanud boksi pattu lunastama tulema, võinuks sõidu paremusjärjestus hoopis teistsugune olla.



Venemaa poiss alistas Soome ässad


Vormelautode avasõidu kolm kiiremat olid F3 klassis võistlevad põhjanaabrid Marko Vähämäki, Jani Tammi ja Jari Koivisto. Vormel Balticu arvestuses oli parim Erko Vallbaum, teise koha sai Teet Nurmeoja, kolmas oli Normunds Subeckis.



Teises sõidus hargnes juba esimesest ringist põnev esikohaheitlus Vähämäki ja esimest hooaega vormelautol kihutava venelase Nikolai Martšenko vahel.



Põhjanaabrite meistrivõistluste edetabelis kolmandat kohta hoidev Vähämäki suutis üle poole sõidust hoida 16aastast Moskva poissi enda selja taga, kuid siis kihutas stardisirgele järgnevas kurvis murule ja kaotas lausa viis kohta.



Martsenkol polnud nüüd enam raskusi sõitu võita, sest lähimad jälitajad olid temast tosina sekundi jagu maha jäänud. Teise koha sai taas Tammi ja kolmas oli Kimmo Joutuvuo.



Vormel Balticu meestest oli kiireim Martin Laur, kellele järgnesid Vallbaum ja Nurmeoja.



Martsenko sihib vormel 1 MMi


"Mul on tohutult hea meel, et suutsin Pärnus oma elu esimese vormelivõidu saada," rääkis Martsenko Pärnu Postimehele. "Võin Audru ringrada oma kodurajaks nimetada, sest just siin sain ma kaks aastat tagasi superkrossil tuleristsed."



Väärib märkimist, et Martsenko pakkus kahel aastal Erki Spordi superkrossi sarjas noorteklassis meie poistele väga tugevat konkurentsi.



Sel hooajal sõidab Martsenko Soome meistrivõistlustel klassis Formula 3 ja tema võistlusauto Dallara B3 on varustatud Opel-Spiessi jõuallikaga.



Noor venelane on suutnud nii Ahvenistos kui Alastaros tõusta pjedestaali teisele astmele.



"Kui kõik läheb kavakohaselt, kihutan järgmisel aastal Saksamaa F3 sarjas," ütles Martsenko. "Minu eesmärk on jõuda vormel 1 maailmameistrivõistlustele ja selle eesmärgi nimel olen valmis väga palju vaeva nägema."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles