Erko Eriste: Palanga võistlus jättis võimsa elamuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Erko Eriste.
Erko Eriste.

Võidusõitja Erko Eiste osales eelilmisel nädalavahetusel Palangas traditsioonilisel autovõidusõidul "Omnitel 1000 km Race" ja naasis sealt oma klassis teise kohaga.


Läinud nädalavahetusel teenisite Leedu kuurortlinnas Palangas traditsioonilisel autovõidusõidul “Omnitel 1000 km Race” oma klassis teise auhinna. Millisel autol te kihutasite?


Mind kutsuti juba teist aastat järjest kihutama Cargo Vilniuse tiimi autol Porsche 944 Turbo koos leedulaste Nerijus Mierkise ja Gintaras Papeckysega. Konkureerisime A3000+ klassis ja pidime üle kaheksa tunni kestnud võidusõidul tunnistama vaid leedukate paremust, kelle võistlusauto oli Audi S3.



Kui palju autosid maratonsõidule startis?


Kokku oli stardis 54 autot ja iga masinat juhtis vahetustega kas kolm või neli pilooti. Palangasse tuli võistlejaid seitsmest riigist. Peale Leedu autosportlaste olid rajal Läti, Poola, Venemaa, Suurbritannia ja Belgia sõitjad, Eestit esindasin vaid mina.



Stardinimekirja ilmestasid sellised autod nagu Porsche 997 GT3, kaks Ferrarit F430, Ginetta G50 R, Lotus Tiger, Porsche 911 GT3 Cup, Nissan 350Z ja mitu M-tähistust kandvat BMWd.



Mille poolest erineb Palanga võistlus tavalistest autovõidusõitudest?


“Omnitel 1000 km Race” on Baltimaade kõige suurejoonelisem autospordiüritus. Juba kolmapäeval suleti Klaipedast Palangasse viiv liiklussõlm, kuhu kombineeriti ligi kolme kilomeetri pikkune rada. Järgmisel päeval korraldati võistluste pidulik avatseremoonia, mida ilmestasid võistlusautode paraad Palanga kesklinna ja võimas kontsert. Kogu seda melu jälgisid tuhanded inimesed. Võistlust filmiti kopterilt ja puldiga juhitavatelt lennumasinatelt. Auhinnatseremoonial esinesid Leedu tuntud artistid ja sellest kõigest oli otseülekanne Leedu televisioonis.



Kuidas teie tiimil sõit laabus?


Mina olin roolis neli ligi tunni pikkust vahetust. Võistlus oli üpris närvesööv, sest probleemid tekkisid nii pidurite kui libiseva siduriga. Meil oli kasutada vaid kaks jooksu kulunud slikkrehve. Õnneks pidas auto valule lõpuni vastu ja seda suuresti tänu boksimeeskonna heale tööle.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles