Pärnu Laial tänaval on torutööde tõttu suletud Vingi ja Vanapargi tänava vaheline lõik, mis peab liiklusele avatama hiljemalt 4. augustiks, siis on kavas torutööde ajaks sulgeda liiklus Riia maanteel Vanapargi ja Rähni tänava vahel.
Torutööd põhjustavad Pärnus taas ümbersõite
Tegemist on nelja aasta eest Vana-Pärnus alanud ja aasta-aastalt Raekülas, Pärnu kesklinnas, Ülejõel ning Räämal jätkunud uue vee- ja kanalisatsioonitorustiku ehitamisega. Torutöid aitab rahastada Euroopa ühtekuuluvusfond.
Tööde tellija on Pärnu linnavalitsuse aktsiaselts Pärnu Vesi.
AS Pärnu Vee juhataja Garri Suuk ütles, et ehitustöö Riia maanteel peab valmis saama 8. oktoobriks, kusjuures see ei tähenda mitte ainult uute torude maasse matmist, vaid lõhutud tänavalõikude uue asfaldiga katmistki.
“Laial tänaval ja Riia maanteel avame tänavad valmiskujul liiklusele hiljemalt 8. oktoobriks,” ütles Suuk. “Laia tänava Vanapargi ja Vingi tänava vahelise lõigu, kus praegu torutöid tehakse, avame küll juba augusti alguses, aga esialgu ajutise musta kattega. Õige asfaldi saab tänavalõik koos Riia maantee asfaltimisega septembri lõpus või oktoobri alguses.”
Suuk lisas, et ehitajatelt nõutakse rohkem kui ühe brigaadiga töötamist, et tähtaegadest kindlasti kinni peetaks. AS Pärnu Vesi on teinud ettepaneku töötada kella seitsmest hommikul kella üheksani õhtul.
Liiklus suunatakse mujale
Pärnu linnavalitsuse liikluse spetsialist Toomas Tammela kinnitas samuti, et enne kui Laia tänava Vanapargi-poolne ots on torutöödeks suletud, Riia maanteed üles ei kaevata.
“Oleme arvestanud, et hiljemalt 4. augustiks peab Laial tänaval tööd lõpetatud ja ajutine kate tänavalõigul peal olema,” sõnas Tammela, andes ehitajatele kaks lisatööpäeva Laial tänaval juurde.
Samal ajal on tulevased ümbersõidud ehitaja, linnavalitsuse majandusosakonna ja bussifirmade vahel enam-vähem kokku lepitud.
“Bussiliinid suunatakse Riia maanteelt Tammsaare puiesteele ja sealt Karja tänavale, kus omakorda saavad bussid edasi liikuda kas Vanapargi või Aia tänava kaudu,” selgitas Tammela. “Keerulisem on raskeveokitega, mis suunatakse Riia maanteelt ümbersõidule Kastani ja Suur-Jõe tänava kaudu.”
Rasketranspordi all mõeldakse üle 8 tonni täismassiga veokeid, kusjuures arvestades kesklinna varustavaid kaubaautosid ja tee-ehitajate endi transpordivajadust, pole seda sugugi vähe.
Tammela ütlust mööda on liikluse korraldamisel oluline, et Vingi ja Vanapargi tänavat pidi saaks Laiale tänavale, mis vähendab liikluskoormust vanalinnas Pikal tänaval.
Varasem kogemus tuleb kasuks
Liiklus suunatakse ümbersõitudele ajutiste liiklusmärkidega, kusjuures turistid, kes linna ei tunne, üritatakse nende abil suunata koos bussiliiklusega Karja tänavale.
“Linnatänavavõrku paremini tundvad juhid oskavad valida ehk teisigi võimalusi Riia maantee teesulu vältimiseks,” arvas Tammela. “Meil on 2008. aastast kogemus, kui Riia maantee oli tee-ehituseks suletud Ravi tänavast Papiniiduni.”
Linnavalitsuse majandusosakonna ja Pärnu Vee kinnitust mööda on juba tänasest linnas välja pandud teabetahvlid, mis auto- ja bussiliiklejaid tulevaste ebameeldivuste eest kesklinna sõidul hoiatavad.