Garri Suuk: Riia maantee lõppakord kõlab niipea kui võimalik

Urmas Hännile
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Garri Suuk.
Garri Suuk. Foto: PP

Augusti alguses Pärnus vee- ja kanalisatsioonitorude paigaldamiseks suletud Riia maantee Vanapargi ja Rähni tänava vaheline lõik on kaetud uhiuue asfaldiga ja liikluseks taas avatud. Lähiajal taastatakse kõnniteed mõlemal pool maanteed.

AS Pärnu Vee juhatuse esimees Garri Suuk, Riia maantee on jälle liiklusele lahti, kas nüüd võite pisut hinge tõmmata?

Meie põhitegevus on siiski linna ühisveevärgisüsteemi korrasoleku tagamine ja inimeste varustamine veega. Riia maantee oli vaid üks peaaegu kilomeetri pikkune töölõik, kus põhitorustiku panemine oli üks, aga töötava süsteemi loomine ehk majade ühenduste loomine teine ja palju keerulisem tegevus kui peamagistraali rajamine.

Sõidutee on taastatud, ent millal saab korda Riia maantee äärne kõnnitee Vanapargist kuni Rähni tänavani? Kelle mure see on?

Et Pärnu Vesi on tellija, siis vastavalt töövõtulepingule on see AS Terrati mure. Kas ta teeb need ise või tellib, seegi on töövõtja mure.

Samal ajal tegi Riia maanteel töid mitu firmat: Terrat oli juhtiv jõud ja AS BaltiFalt oli see, mis pani kogu sellele sümfooniale lõppakordi.

Kunas see lõppakord Riia maantee kõnealuse lõigu kõnniteedel kõlab?

Ettevalmistustöid selleks tehti juba teiste tööde käigus, muu seas said tehtud uued rataste ja lapsevankrite mahasõidud, mille vajalikkusele juhtisime tähelepanu meie: kui teha, siis nii, et on tehtud.

Osale majaühendustele hakati juba täna (eile, U. H.) puuduvaid aluskihte tegema ja nii nagu eeltööd tehtud, läheb asfalteerija kohe peale.

Kas see juhtub nädala või kuu pärast?

Tähtaega, kas 15. või 25. oktoober, nimetada ei saa, seda eesmärki pole seatud: töid tehakse ikka vastavalt võimalustele. Pealegi peame vaatama, millised on ilmastikutingimused, aga fakt on see, et korda nad tuleb teha ja korda nad saavad.

Miks te siiski ei nimeta tärminit?

Küsimus taandub sellele, et oleme mitmes strateegilises kohas välja öelnud tööde lõpetamise kuupäeva, kuid tegelikult on ju lepingu täitmise tähtaeg järgmise aasta novembris. Paraku ongi liiga palju tähelepanu pööratud sellele, millal ühes või teises kohas hakkab jälle buss sõitma, aga me ei tohi kvaliteedis mingil juhul järele anda. Isegi siis, kui on väga-väga kiired tööd nagu Riia maanteel, kus korraga oli peal väga suur arv brigaade ja kus samal või järgmisel päeval olid juba paigaldatud torude läbipesu ning kaameravaatlused.

Terrati mehed andsid läinud nädalal tööle pihta hommikul seitsmest õhtul kümneni. Kas tööde organiseerimine jättis soovida?

Ei, see polnud tingitud tööde halvast organiseerimisest, vaid lühikesest tähtajast. Tegemist oli napilt kahe kuu pikkuse mahuka tööfrondiga, mille jooksul oli vaja rajada majade ühendused, peale selle aluskihi ettevalmistamine asfalteerimistöödeks.

Torutööd võisid etteantud aja sisse jääda, see oli täiesti normaalne, aga kõik ülejäänu oli forsseeritud tegevus, et Riia maantee kui üks linna tuiksooni liikluseks kiiresti lahti teha.

Järgmisel kevadel läheme järgmise kahe raske tänava, Tallinna maantee ja Jannseni tänava kallale, kus samamoodi tuleb endale püstitada eesmärk: selleks päevaks peab valmis saama.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles