Tüdrukud võistlesid “Keele Ajal” oma õpetajad sõnatuks

Veste Roosaar
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu Vanalinna põhikool.
Pärnu Vanalinna põhikool. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnu Vanalinna põhikooli õpilased saavutasid üleriigilisel võistlusel "KeeleAeg" häid kohti ja üllatasid suurepäraste teadmistega oma õpetajaidki.

Nii 8. klassi õpilane Ruth Lehemaa kui seitsmendik Helo Liis Soodla võitis esikoha. 6. klassis õppiv Mona Küüts sai kolmanda koha. Lapsi õpetavad Ave Soodla ja Kristel Truu.
 
Ave Soodla jutu järgi on “KeeleAeg” üsna uus üleriigiline ainevõistlus ja mõeldud neile õpilastele-õpetajatele, kellele tundub huvitav mitme valdkonna kombineerimine ja kes väärtustavad loovat suhtumist keeleõppes rohkem kui struktuuridrilli.

Võistlus on mõeldud 6.- 8. klassi õpilastele, kes peavad kõigepealt saama edasi eelvoorust. “Eelvoor kujutab endast muusika ja inglise keele alast integreeritud ülesannet: õpilane peab eesti keelest inglise keelde tõlkima tuntud laulu. Pala peab säilitama oma lauldavuse, mõtte, meeleolu ja soovitatavalt ka riimi ning rütmi,” selgitas Ave Soodla.

Eelvooru tööde põhjal valitakse välja igast vanuseastmest kümme finalisti, kes vabariiklikus lõppvoorus peavad täitma veel kaks ülesannet: tegema ajalooalase ettekande inglise keeles – siin on õpilasele toeks Powerpoint esitlus – ja koostama eestikeelsest materjalist kokkuvõtte inglise keeles.

Lõppvoorus peab õpilane hästi valdama suulist inglise keelt, suutma pingevabalt ja selgelt esineda ja tundma arvutit. Tõlketöö tegemisel peab õpilane eristama olulist vähemolulisest ja panema selle korrekstses inglise keeles paberile. “Võistluse selleks osaks saab õpetaja sõnul kodus ette valmistada minimaalselt, siin sõltub kõik lapse enda sõnavarast, keelestruktuurialastest teadmistest ja üldisest nutikusest.

“Kokkuvõttes on tegemist multiandekate inimeste võistlusega, kus on raske varjata oma oskamatust ühes või teises kontrollitavas valdkonnas,” ütles Ave Soodla.

“Meie lapsed olid tõesti tublid,” tunnustas õpetaja. “Mütsiga lööma ei läinud neist keegi, valmistusid põhjalikult. Oli uskumatu, kui palju häid mõtteid lastel – ja muide nende vanematel ning õdedel-vendadel – tekib!”

Õpetajate hinnangul olid nii Ruth, Mona kui Helo Liis võimelised oma loovuse huvitavasse vormi valama ja seejärel kuuljatele paeluvalt ette kandma.

“Närvipinget oli muidugi palju: kes trampis mööda Viljandi maagümnaasiumi koridori edasi-tagasi kõndida, kes higistas kostüümi märjaks, kes lihtsalt hädaldas. Kolmest lapsest kaks lubasid kindlalt viimaseks jääda, aga ei nad jäänud!” kirjeldas Ave Soodla.

Närvid pidasid siiski pingele vastu ja mõistus/oskused säilitasid õpetajate ütlust mööda oma tavapärase ülihea vormi. “Supertublid lapsed, mina lihtsalt vaatasin ega suutnud uskuda, et nad millekski selliseks võimelised on,” rõõmustas Ave Soodla.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles