Pärnus ehitas Vahkel nahksilla juures linna supelasutusele mudaveolaeva Uku, mis hiljem ristiti ümber Merihärjaks.
Oma viimase laeva ehitas meister 1940. aastal oma koduõues üksinda, tõstetöödel aitas teda vaid abikaasa Reet. See oli ühtlasi viimane Kihnus ehitatud kahesüllane laev Linnu.
Saksa okupatsiooni ajal, aastatel 1943-1944 ehitati vanameistri käe all Kihnus veel ühte kolmemastilist mootorpurjekat. Laeval olid juba kaared üleval, kuid võimuvahetus katkestas laevaehituse ja materjal tassiti laiali.
Hiljem sai meister laevaehituse tarkusi ja saladusi vaid teistele jagada. Nii käis tema juures neid kirja panemas Aadu Hint ja kasutas märkmeid oma ”Tuulise ranna“ kirjutamisel.
Igal suurel meistril on oma väikesed veidrused või iseärasused. Enn Vahkel oli püüdnud kaassaarlastest peenem olla ja kandnud linnavurhvi riietust juba siis, kui ülejäänud kihnlased seda ei teinud.
Samuti olevat Vahkelile meeldinud lävimine ametimeestega, tema meistriks kutsumine ja see, et tema naist kutsuti meistri prouaks. Samuti olevat talle meeldinud, kui teda pildistati ja usutleti. Kirjatsuradele on Vahkel olnud õnnelik leid, kellelt kuuldud juttudega sai edukalt leheveerge täita.
Vahkel on olnud paras vigurivänt ja igale lehemehele eri juttu hambasse puhunud. Üks ajakirjanikest tegi temast suure meremehe, kalamehe ja hülgeküti, teine pani vastupidi kirja, et Vahkel polnud üks ega teine, vaid haris hoolega põldu ning tegi maaparandust ja kaevas kaevusid, mida tal oli ümber maja tükki kümme.