Ringrajast võib saada Audru valla säravaim visiitkaart

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Super 1600 klassi autode võidukihutamised pakuvad põnevaid vaatemänge.
Super 1600 klassi autode võidukihutamised pakuvad põnevaid vaatemänge. Foto: Ants Liigus

Audru vallavalitsuse kehtestatud detailplaneering lubab loota, et Eesti ainus auto-motoringrada jõuab mõne aasta pärast uude arenguetappi.


“Planeeringu järgi moodustatakse Audru ringrajal üks 76,31 hektari suurune krunt ja senine rada pikeneb 3,2 kilomeetrini,” selgitas Audru vallavalitsuse majandusnõunik Siim Suursild Pärnu Postimehele. “Uus ringrada võimaldab kasutada võistluspaika nelja eri rajana, kus saaksid sõita F3 standardi võistluste jaoks sobivad autod. Planeeringus nähakse võimalust kasutada maa-ala ka rallikrossiraja rajamiseks. Müra leviku tõkestamiseks on ette nähtud müratõkke rajamine mitmele poole ringraja piirile.”



Põnevaid kurve tuleb juurde


Küsimusele, kui palju lubab uus ringrada praegusest nobedamalt kihutada, kostis raja projekteerija Tarmo Sulger, et nii autosõitjate kui mootorratturite kiirus väga oluliselt ei tõuse.



“Arvutuste kohaselt tõuseb ringi läbimise keskmine kiirus viis-kuus protsenti, kuid tähtis on, et rada muutub senisest palju huvitavamaks,” rääkis Sulger. “Mootorratturitele meeldiv väga, et ringile tuleb kolm paremkurvi ja nii saavad tsiklite rehvid ühtlasemalt soojeneda. Üks magus möödasõidu koht tuleb stardisirgele järgnevas kurvis, mida ma nimetaksin tõeliste meeste kurviks, kus jänesed hätta jäävad.”



Sulgeri sõnade kohaselt tekib uue raja üleminekul vanale korralik s-kurv ja uue näo saavad nii Nurme sirge kui kiire looga nime all tuntud kurv.



“Usun, et Audru ringrada hakkab vastama rahvusvahelise autospordiliidu neljanda kategooria nõuetele, mis lubab korraldada kõiki Skandinaaviamaade sarjade sõite, Porsche Cup’i ja F3-klassi vormelite võistlusi.”



Kolmandat aastat Audru ringrada haldava tehnikaspordiklubi Erki Sport eestvedaja Eiki Eriste rääkis, et eelmisel aastal kasutati rada 145 päeval. “Võidusõidupäevi tuli kokku 33,” täpsustas Eriste. “Kaks autokooli korraldasid siin regulaarselt õppesõite, teisipäeviti treenisid rajal autosõitjad ja kolmapäeviti mootorratturid, paljud firmad ja klubid korraldasid ringrajal oma spordipäevi.”



Eriste sõnade järgi on alates 7. aprillist kõik huvilised taas teretulnud kaks korda nädalas ringrajale harjutama. Rada avatakse sõitmiseks kell 15 ja suletakse 21. Täpsemat infot ringrajal toimuva kohta saab veebilehelt www.audruring.ee.



Vald ei teeni ringrajaga raha


“Audru valla eesmärk ei ole ringrajaga raha teenida, meid huvitab hoopis rohkem oma imidþi kujundamine,” kõneles majandusnõunik Suursild. “Tunneme uhkust, et vallas on kaks golfiväljakut, Pärnumaa suurima maneeþiga Sassi talu ratsaspordibaas, Valgeranna seiklusrada ja augustiks saab valmis igati moodne tartaankattega koolistaadion. Need on meie valla visiitkaardid ja võib loota, et ringrajast saab üks säravamaid.”



Suursild lisas, et Audru ringrada ja selle ümbrus ei teeni pelgalt tehnikasportlaste huve.



“Tean, et seal on võistelnud ja treeninud nii jalgratturid, rulluisutajad kui mudelite lennutajad,” ütles majandusnõunik. “Kindlasti on jõe äärde võimalik püsti panna kämpingumaju ja talvel võiks tiikide jääl uisuvõistlusi korraldada. Oleme seda meelt, et hea koostöö energiliste ettevõtjatega viib elu edasi.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles